Apa itu cinta?

Bangun lambat lagi nyarie around 1030… dah tu my fren sms abih dikejutkan oleh sms darling Sitiku. Pagi2 kacau jek, hehe, bangun aja terus tolong mamaku dengan kerja rumah. Sarapan nasi goreng and ikan bilis nyari depan Tv hehe…Gerek beb! Lepas tu hmm oh ya…sepatutnya aku keluar hari ini, tapi disebabkan kepenatan beberapa hari yang lepas, ku mengambil keputusan untuk duduk di rumah aja….



“ you`re just too good to be true, cant take my eyes off you ”



Hmm malam tadi ku terkena mimpi yang ngeri, wah duh seram sekali… I dreamt my parents died, scary uh..hmm… don`t want to think much about it though… Today I`ve accompolish one of my itinary, nak kemas bilik computer, now it looks much more better. Next will be my own room, which my mama says dat it looks like a pig sty, aiyo ama she always like that exaggerating each and every single point…. Hehe soon I will clean it up soon, coz school gona re-open soon and ya better clean it up soon before I get too busy with school werk.



" all by myself, dont want to be, all by myself "



Baru tahu schedule baru, well hmm cam last sem gak banyak hari yang 8 to 5… Long school hours, tapi tak mengapalah dah biasa gitu kan. Hehe my mama komplen tadi tidur banyak…I was tired pe…selepas dah buat keje umah ku tertidur petang sikit aru kemas bilik computer. Mama kata : “ Pagi2 tak baik dah petang baru baik ”..Hehe apa-apalah ma.



Berfikir… hidup berseorangan kembali, membuatku sering terkenang akan kemanisan berpasangan terutama sekali waktu-waktu lapang ketika diri ini tidak mempunyai perkara lain untuk difikirkan. Seseorang yang telah memerangkap hati ini kembali, tapi apakah dalam dirinya yang membuatkanku teringin dah terus mengharap, walaupun dalam diam kadangkala aku terluka dengan kata-katanya, walaupun tidak banyak perkataan yang disebut olehnya. Hmm entah mengapa, tapi mungkin sudah sampai waktunya untukku mendisiplinkan diri, ku sering berkata setelah gagal dalam sesuatau perhubungan bahawa diri ini tak akan mengulangi, seringkali serik, tapi payah kerana beberapa bulan kemudian hati ini akan senang kembali dengan tarikan untuk berpunya. Mengapa, mungkin kerana aku mudah jatuh hati, tapi mengapa, megapa manusia perlu kepada pasangan, perasaan yang sebegini bila berfikir manusia akan sering kali jatuh kedalam satu khayalan. Haiz…

Mendisiplinkan diri bahawa perkara sebegini tidak penting, bukan satu kewajipan bukan sesuatu yang penting, masih mampu hidup tanpa kekasih, tanpa seseorang yang istimewa untuk disayangi. Tapi ku rasa amat payah, kerana telah kukatakan kepada diri ini semasa baru-baru berpisah beberapa bulan yang lalu “ I can`t live without a man, the sense of longing has been implant in me ” dan sekarang bila sudah tidak ada lagi sesuatu bagiku untuk berpegang kepadanya..terasa amat kekosongan yang dahulu kala pernah diisi dengan bermacam2 perasaan, diisi oleh seseorang yang istimewa.



Maaf kalau ada sesiapa yang terluka dalam diam dengan kata-kataku ini. Maafkan diriku tak bermaksud untuk melukai hati sesiapa.



“ everytime you go away, you take a piece of me with you ”





Although love is blind

It still comes knocking at you

In life you will meet people

Fall in love and out of love



To wait for the "one"

Well that may never happen

They may never come

For there is someone waiting

Waiting for you



Either you don't realise

Or you don't care to know

For she loves you most



Far from you

She misses you

But she wonder

Do you feel the same way too



She realizes your stand

And respects your opinion

All she wants

Is a chance to be a friend



Maybe it's not the time yet

Well that only the future

can tell

For she wants to cherish

All moments you two have together

For if you were not to be

hers one day

She`s just glad and grateful

That somehow along the way

She met someone as

SPECIAL as you





Izinkan ku mencuri khayalan denganmu....

Comments

Popular Posts