hot hot

bersedialah untuk sesuatu yang amat panas....(banyak spelling error maafkan aje ya)



memandangkan ada beberapa orang yang bukan dari golongan melayu yang membaca blogku ini maka aku akan berbahasa melayu untuk entry kali ini...



liar liar pants on fire....



aku amat geram dan marah sekali terhadap pihak sekolah kerana telah menipu diriku ini dan teman-teman seperjuangan, geram, geram, geram, ceritanya bermula bergini.Setelah menghadiri briefing ITp pada tempoh hari diketahui bahawa kelas yang akan menduduki itp ialah kelas 01 dan sebahgian daripada 02 dan di semester seterusnya kelas sebahgian 02 dan 03 akan tetapi akhirnya apabila mereka mengeluarkan e-mel kepada para pelajar kita telah mendapati bahawa yang kene pergi Itp dan mendapat tempat telah dipilih mengikut kebolehan mereka dan bukan seperti yang dijanjikan manakala ramai daripada kita telah membuat perancangan untuk pergi melancong dan sebagainya terpaksa membatalkan niat ada pula yang telah membeli tiket2 penerbangan...



liar liar pants on fire...



aku pula merupakan antara yang tidak bernasib baik dan akan menghadapi itp pada semester hadapan, aku teramat geram kerana aku telah melakukan perancangan terinici untuk bulan-bulan yang akan datang ini dan dengan berita sedekimian terus hancur rancangan aku. Memang aku sedar bahawa mungkin ader hikmah disebalik segala apa yang berlaku namun hatiku amat marah sekali apabila guruku sendiri berkata sedemikian apabila ditanya mengapa sebahgian dari kita tidak mendapat itp pada semester ini.



Jawapan beliau: Saya meminta maaf kerana kami(guru-guru) tidak mampu menjanjikan seperti yang telah dikatakan semasa itp bried yang diadakan tempoh hari. Kami berharap para pelajar dapat memahami situasi kami kerana syarikat-syarikat yang telah bersetuju umtuk mengambil masuk para pelajar telah meletakkan syarat-syarat mereka tersendiri bahawa mereka akan hanya mengambil pelajar-pelajar yang mempunyai ciri-ciri berikut:



-berbahasa cinone(punyelah geram bila mendengar ini)

-lelaki sahaja atau wanita sahaja

-pakar dalam Autocad

dan sebahgian lain yang tidak aku ingati....



Yang amat menggeramkan ialah aku telah mendapati dalam jurusan aku yang hanya mempunyai lebih kurang 7-9 melayu hanya satu sahaja yang mendapat itp semester ini dan aku suspek sebabnya ialah beliau mempunyai cert Bahasa cinone namun beliau juga memang seorang A student maka tidak dapat dinafikan mungkin pelajar2 yang lebih baik dikehadapnkan dahulu...



Dan tentang autocad, ade ke sekolah punyelah banyak bodoh dah memeang mereka tahu bahawa syarikat-syarikat design diluar sana menggunakan sofwe autocad namun mereka tidak mengajar kami autocad akan tetapi kami menggunakan sofwe microstation untuk membuat drawing2 kami, bodoh betul, mengapa tidak ajar sahaja menggunakan autocad ini merupakan satu perkara yang amat aku tak paham, dan hanya pelajar2 yang datang dari ITE shaja yang pakar menggunakan autocad maka merekalah yang mempunyai prioriti jika ade syarikat2 yang meminta pelajar2 yang pakar dalam autocad...



haiz, sedarlah kenyataan hidup di Singapura ini, pilih kulit, aku nak migrate...

geram geram geram...banyak sangat sekatan untuk orang melayu, haiz



liar liar pants on fire...



aku akan mengata sedemikian sampai puas hati ini..



tak akan aku memilih jurusan ini dalam kehidupanku yang akan datang....



jika ada komentar hantar kepada: harakiri_86@yahoo.com



-----~~~~~-----




Sayang sejukkanlah hati yang sedang membara ini, menanti panggilanMu, aku rindu

Comments

Popular Posts